Dag 7 Killarney

12 augustus 2019 - Baile Bhuirne, Ierland

Dag 7
Voordat we naar de herder gingen  lagen er aan de waterkant allemaal torentjes van steen. Mensen leggen een steen neer om te laten zien dat ze er geweest zijn. Een leuk aanzicht.   Dus ik heb ook een klein steentje  neergelegd.
Bij de schapen herder, kregen we eerst een lesje over de verschillende schapen. Welke schaap zorgt voor welke wol. Waar komt elke schaap vandaan uit dit weiland. Er zijn veel internationale schapen. Er zijn twee honden die de schapen aandrijven. 1 hond stond al voor het hek te wachten. Kom maar schappies. Een hond leert het beste als hij 1 jaar is. Elke hond heeft zijn eigen commando links of rechts. Of lig of staan. Mooi om te zien hoe die honden de schapen opdrijven naar de plek waar ze heen moeten. Als de schapen en de honden te ver zijn, reageren ze op de fluit. Ook weer gericht op de fluit wat bij het commando van de hond hoort.  Ze zijn goed afgericht, als de  herder een Guinness drinkt wacht de hond net zoals bij de schapen.
Ierland heeft het beste lamsvlees. Nou, Ieren kunnen goed overdrijven. Waarom? Door de regen is het landgoed vol met verschillende gewassen. De grond is goed en blijft bevochtigd. Om mals vlees te hebben.  Moet de kwaliteit wat het beestje eet ook goed zijn. Oh ja en ben je vegatarisch. Geen probleem schapen eten ook vegatarisch. Hahaha.
Het landschap ging over in groen gebergte met hier en daar rotsblokken. Wat is Ierland prachtig. Het blijft je ogen fasineren. Nog even een foto stop. Daar heb ik nog even rustig gezeten. En genoten van het uitzicht.  Was heerlijk.
Tijd voor een toiletstop en even een eetstop. Iedereen ging naar het toilet.  Ik en Marieke naar de bakker. Daar een broodje genomen. Take  away. Maar ook hier is natuurlijk een toilet. Dus vroeg ik of Greet en  Henk even op mijn bordje wilden letten. Natuurlijk was dat goed. Toen was het zo gezellig dat ik samen heb gegeten.   Naar de bus toe gingen we over een brug. Dat water was donker donkerbruin met schuimkoppen. Ik zeg daar zit Guinness in de rivier ;-)
De Guinness rivier. Bij de Lady Vieuw nog een foto stop. Ik ging weer met zijn 4 en  naar beneden. Zij hadden wandelschoenen aan en ik na afloop natte schoenen.
Uitzicht over een meer met een  landschappelijke omgeving alleen.
Iedereen zat al in de bus. Maar we hadden nog 3 minuten. Die pakten wij natuurlijk.
Het laatste stukje reis in de bus was zo prachtig! Groene bergen vol met bomen en verschillende gewassen. Echt een sprookjesbos.
Vanavond Celtic Dans. In 1 woord geweldig. Daarna een pint.
Morgen gelukkig 10:00 uur vertrek. 11:00 Nederlandse tijd.

1. Frans:
    12 augustus 2019
    wat kan een mens genieten van een paar bomen en schapen , eigenlijk heel gewone dingen maar als je met vakantie bent is alles dubbel zo mooi omdat je de tijd hebt om het allemaal te zien. als je dit leest heb je lekker uitgeslapen en op naar nieuwe dingen, veel plezier,xx
  2. Jo:
    Jaa, klopt. xx
  3. Hans:
    12 augustus 2019
    Leuk Jo dat je het zo naar je zin hebt !! Van die Celtic dans willen we foto’s zien hoor !!
  4. Jo:
    14 augustus 2019
    Haha heb wel filmpjes
    Stuur ze straks wel even.