Dag 4 Cliff of Moher

9 augustus 2019 - Ennis, Ierland

Cliffs of Moher
8:00 uur in de bus. Zowel links en rechts waren prachtige valleien in verschillende kleuren groen rijkend  tot aan de horizon. Eigenlijk net zo mooi als je op het strand zit. En kijkt naar de zee en de horizon als de zon ondergaat of opkomt.  Mooier zelfs.  Maar dat is vaak bij de eerste keer. We waren de eerste bij de cliffen. Althans de eerste bus. Dat is super. Als eerste ging ik naar links. Je liep op een smal pad met aan de ene kant uitzicht op dat prachtige vergezicht. En aan de andere kant de Atlantische Oceaan en dan van daaruit de rotsformatie recht omhoog vanuit het water. De cliffen.  Indrukwekkend.  Machtig mooi! Ik wilde eigenlijk ook nog even naar de andere kant lopen. Dat heb ik gedaan. Toen kwam ik bij de toren genaamd O' Brien. Deze heeft Napoleon laten maken. Helaas kon ik de toren niet in. Anders had ik het uitzicht van nog een torentje hoger kunnen ervaren.
Het werd al steeds drukker en drukker, ondanks dit heb ik intens kunnen genieten. De plekken opgezocht waar je meer alleen stond om de omgeving in je op te nemen.
Weer in de bus namen wij de atlantic experience highway. Klinkt gaaf hè. Maar is gewoon een weg langs de Ierse kust. Wat spannend was als je vrachtwagens of bussen passeerden. Dan kon je de kwaliteiten van het rijgedrag van Erik de buschauffeur goed tegen. Wat zeer goed is.
Na de prachtige vergezichten ga je over op natuur met niks dan steen. Dat is zo bijzonder om mee te maken. Ook weer machtig mooi. Eigenlijk maanlandschap. Bergen vlaktes of juist weer glooiend  Langs de kust stonden huisjes in groepen. Niet zoals bij ons in een rij, maar als twee rijen of 3 rijen voor elkaar. Geen strandhuisjes, geen duinhuisjes, maar maanlandschaphuisjes,prachtig gezicht. Staan tegen  dit landschap aan en dan de kustlijn. Wijds kijkend verder over het water en dan in de verte de eilanden. De bus stopte even om foto's te maken. Wat mooi. Zo machtig. Ik ben naar boven geklommen wat makkelijk was. Dan  ben je meer alleen met je omgeving. En kun je wat je ziet meer in je opnemen. Juist omdat alles op tijd gaat en druk bent met foto's te maken vergeet je de indruk die het op je maakt tot je te nemen. Dus een aantal keer adem gehaald.  Ja, dat gaat gewoon door weet ik. Maar juist om deze indrukwekkende omgeving rustig tot je te laten komen. Komt het binnen.
In de bus bleef ik met mijn ogen alles goed bekijken. Wat ontzettend mooi!
In Kinvarra geluncht. Even naar de Spar gelopen. Stokbroodje gehaald en het laten vullen met wat ik wilde. Naar de haven terug gelopen. En hier het genuttigd. Hier stond een kasteel Dunguaire uit het jaar 1520
Dat er nog heel goed uitzag. Er waren mensen die gingen  zeilen. Even bekeken hoe ze moesten werken om het zeil te heisen.
Waarna we weer door het machtige landschap verder reden naar Galway. Hier heb ik niet gewinkeld. Maar de omgeving rond het centrale plein bekeken even naar een artiest geluisterd. Deze speelde gitaar en zong. En op het terras een lekkere smoothie genomen. Morgen
gaan we de cliffen vanaf het water zien.
Erik onze Buschauffeur zei dat er elke dag groente werd geserveerd in de kleuren  van de Ierse vlag. Maandag waren dat wortelen en broccoli. Dinsdag wortelen. Gisteren wortelen geprakt en bloemkool. Wat denk jij wat we vandaag hadden?
Denk aan de Ierse vlag.
Juist heel goed wortelen en spruitjes.

1. VdStar:
    9 augustus 2019
    Je geeft alles goed weer.
    We genieten met volle teugen van je verhaal.p.m
  2. Jo:
    9 augustus 2019
    Dank je wel. Daar geniet ik weer van. x
  3. Frans:
    9 augustus 2019
    dat is genieten van alles wat je ziet en wat een heerlijke variatie dat eten hahaha kan je beter de regenboogvlag hebben ,jammer dat er geen foto's bij zijn, maar dat komt nog wel.Napoleon liet overal wat achter . hier in Amsterdam het scheepvaarthuis en misschien nog wel meer, ik kijk uit naar morgen , zo leuk reis ik toch een beetje mee, veel plezier schat.
  4. Jo:
    Haha, leuk.dankje.
  5. Miranda:
    Ha, leuk weer!! Klinkt allemaal prachtig. 😘
  6. Jo:
    10 augustus 2019
    Ga nu weer verder reizen. Ik ben benieuwd wat ik nu weer ga zien 😘
  7. Hans:
    9 augustus 2019
    wat zal jij goede ogen krijgen met al die worteltjes !!😵😵😵
    In de ierse vlag zit ook wit, dus iets met lof kan ook of pizza met spinaziebodem met mozzarella kaas ......lekker hoor !!!
    bedankt weer voor je mooie verhaal !!
  8. Jo:
    10 augustus 2019
    Haha, ook lekker. De hamburger van gister was ook even lekker. Even is anders.
  9. Edith:
    Hi Jo,
    Leuk om zo met je mee te genieten.
    Ik verheug me al op je volgend avontuur.
    Ben benieuwd naar je ring.
    Fijne reis verder. 😘
  10. Jo:
    10 augustus 2019
    Jaa, die is mooi. Leuk, dank je. De volgende komt er snel weer aan. Reizen vandaag weer verder.