Dag 9 naar Gatwick

14 augustus 2019 - Soest, Nederland

Een vroege opstaander ben ik niet. Maar vandaag en morgen gaan we er toch weer aan. Rekenen rekenen hoe laat moet ik op met ontbijt? Te vroeg. Denken denken.  Hoe ga ik dat regelen? Gewoon opstaan wekker laten afgaan en geen ontbijt. Heerlijk de stralen van de douche laten stromen. Rustig mij verder klaar maken. En dan de bus in. Rustig wakker worden. Dat is een  goed plan. Zo gezegd zo gedaan.
In de bus zat ik achteraan.  Dat is een gezellige plek. De zon was al op. Maar de stralen hebben in deze vroegte nog zo een mooie kleur tussen de wolkenpartijen.  Zeker als je deze met je camera kan vangen
We reden over de brug.  Hier lag weer een leuk dorpje. Tuurlijk was hier weer een bekende geweest. Kennedy. Alleen zijn beeld stond hier. Kijken kijken. Waar is hij nou! Speelt hij verstoppertje? Ahh, daar is hij, achter de muur. Hij had even genoeg van al die handen die hem naar een hand blijven geven. Deze was ook helemaal verkleurd. Wel een mooi beeld in het geheugen.  Hij stond er mooi bij.... al heel wat jaren.
We waren rond 8:00 uur op de Ferry. In vergelijking met de heenweg was het rustig, terwijl hij wel vol was. We zaten weer op het dek 5.  Hup in de benen en naar boven.  Gaan we meteen weer naar het bovenste dek. Ja dat gingen we. De zee was rustig. De zon scheen in mijn gezicht. Heerlijk. Wat wil een mens nog meer. En ik kreeg nog een cadeautje.
Een Engels man zei kijk daar een dolfijn. Ik kijk ik zag niks. Zeker een grapje. Wachten wachten. En daar kwam zijn kop boven water. En weg was hij weer.  Oh, oh dat is leuk.  Toch nog 1 dolfijn gezien.
Toch wel wat fris. Mijn jas even gepakt en tevens de zonnebril op gezet.
Gezellig pratend op het dek.
Toen ineens zagen we weer dolfijnen. Twee naast elkaar springend en een derde er naast zo door het water. Drie tuimel dolfijnen. Mooi man. Zo gingen ze  achter de boot langs. Nog 2 uur te gaan van de  4 uur. Wat zullen we doen? Yahtzee. Die ligt bij mij in de koffer. Jo zei ik heb Yahtzee in mijn tas. Zullen we dat dan maar even spelen. Das een tijd geleden. Maar was leuk. Gezellig en veel lol.
De bus later weer in.
Puzzelboekje te leen van Marieke. Woordzoeker gedaan.  Even de hersens actief gehouden.
Anders dut je zo in.
Bij een mal gestopt. Hier even wat gekeken. En  fruit gekocht. Eerst wilde ik crackers kopen. Maar zag dat er kaas in verwerkt zat. Dus toen maar een banaan gekocht. Heb ik in ieder geval iets voor morgochtend. Nou ja zoveel heb ik qua eten niet nodig in de ochtend, wel slaap en rust ;-).  Voordat we in het hotel waren, reden we nog langs het Windsor Castle. Wat een prachtig kasteel vanaf de snelweg te zien. Hier kun goed verdwalen.  De koningin was in ieder geval niet thuis, want de vlag hing niet uit.
Laat in het hotel. Wifi alleen bij de receptie en in de hal. Eten kon nog niet dus wat de drinken gehaald een Guinness. Mmmm, stom in Ierland is dit lekkerder en op de juiste manier getapt en ik zit nu in Engeland. De wijn was ook niet lekker hoorde ik. Er stond een buffet. Persoonlijk hou ik hier niet zo van. Maar ik heb toch wel goed gegeten.  Toen was het alweer tijd om mijn bedje op te zoeken in deze smoezige kamer. Geen tijd gehad om Wifi in te schakelen en mijn verslag te schrijven. Vandaag  gelukkig weer een dag.  Vandaag  5:45 uur op.
Morgen slaap ik in mijn eigen bed, zit ik op mijn eigen bank en geniet van wat ik heb en wat ik allemaal heb beleefd met een wijntje in de hand en wat chips aan de andere kant.

1. Marieke:
    14 augustus 2019
    Wat heb ik genoten van je verhalen, was j toch een beetje bij mij.
    Welkom thuis kanjer.
  2. Jo: