Dag 2 Naar Dublin

7 augustus 2019 - Dublin, Ierland

Bij het ontbijt natuurlijk de bekende Engelse ochtend lunch. Niet dat ik die genomen heb. Ik nam gewoon een Oer Hollands ontbijt, geroosterd brood met chocopasta. Vandaag vertrokken we half negen. Geen files omdat we dat stuk gisteren al gereden hadden. De bus heeft wel problemen met terug schakelen van 3 naar 1. Morgen als wij in Dublin de stad verkennen. Waarschijnlijk ben ik dan aan het winkelen, dan  wordt de bus gerepareerd. Mits het onderdeel op voorraad is. Het zal wel goed komen. Van de snelweg af en door een B weg richting Wales. Mooie omgeving. Wijds, heuvelachtig lieflijk landschap met de ene keer schapen. En de andere keer granen. Geoogst en opgerold in rollen of gestapeld in blokken. Of dan stonden er weer paarden en dan weer bizons. Langs de weg kon je zelfs een broodje bizon, niet in zijn geheel natuurlijk, kopen. Hoe zou dat smaken?
Een korte stop in Langfolle.  Zo een lieflijk, Wales,  oftewel Engels dorpje met tierelantijn winkels en eenmanszaken. Maar ook ambachtelijke winkels. Zo leuk.
Dorp met een echte stoomtrein en kanalen niet te groot waar je met een  boot voor je plezier door heen kan varen.  Vroeger werd deze vaarroute en de boten gebruikt om vracht te vervoeren. Hier een steak pie gekocht. Door het  landschap, wat nu geasfalteerde wegen zijn, reden vroeger paarden met wagens. De berijders  hadden een zweep om de bebossing weg te halen. Zo kon je de weg vervolgen. Links rijden was toen de handigste manier. Dat deden we toen in heel Europa. Tot Napoleon aan de macht kwam. Engeland en Ierland rijden  nog steeds links, omdat Napoleon hier niet aan de macht gekomen is. Het laatste stukje kwamen in ruiger landschap. Prachtig mooi even uitgestapt voor  foto's. Opletten eerst rechts te kijken en dan links. Het kan niet vaak genoeg gezegd worden.
De laatste trip, de boot, voor we in Ierland zijn. 3 uur op het water, de zee. Verbazingwekkend hoeveel auto's er op die boten kunnen. Maar ook zie je dan als je naast de bus staat hoe groot de bus eigenlijk is. Als eerste naar het bovenste dek gegaan. Daar net als in de film de Titanic genoten van de wind. Was toch wel erg fris dus naar binnen gegaan. Beetje lopen, jezelf in evenwicht houden, zitten, kletsen, mensen kijken, toch weer naar het  bovendek. Waar in de verte boven zee even een mooie regenboog te zien was  En tenslotte aankomen in Ierland. Mochten we gecontroleerd worden. Dan hebben we een all-inclusief reis. Inclusief drank. Anders word het bier in beslag genomen. Eerst een lang en saai stuk door de haven.  Daarna door een 5 km lange tunnel. De miles langs de weg zijn verdwenen  Deze hebben weer plaats gemaakt voor kilometers. Waarna we bij ons hotel kwamen. Hier in de pub van het hotel mijn eerste Guinness genomen. Advies was een grote slok te nemen, daar heb ik geen problemen mee, even te laten rollen op je tong en dan door te slikken. Dan proef je de smaak goed. Geen slecht bier. Eigenlijk smaakte het als koffie, maar dan een beetje bitter. Het leuke is dat de schuimlaag, of eigenlijk de kraag meezakt naar beneden. En deze onderin op het laatst overblijft. Ja dit biertje beviel mij wel. Gegeten. En nog even een afzakkertje genomen. Ook vandaag was een gezellige leuke dag.

1. VdStar:
    7 augustus 2019
    Hoi lieverd,blij dat je zo geniet.Alles komt weer naar boven,dus wij genieten volop mee.
    Nemen nu een wijntje!
  2. Jo:
    9 augustus 2019
    Proost, zo leuk. Daar doe ik het voor. Heerlijk. Ik neem straks,later in de middag, een Iers biertje
  3. Sandra:
    7 augustus 2019
    Hee schat, ik lees wel dat je het enorm naar je zin hebt. Leuke foto’s.
    Ik geniet ook zo’n beetje van Ierland op die manier!
  4. Jo:
    9 augustus 2019
    Dank je wel. Leuk om te lezen. Geniet ik ook van.
  5. Miranda:
    8 augustus 2019
    Lieve Jo, leuk om jouw avonturen te kunnen volgen! Je schrijft het weer mooi, beeldend op. Genieten! 😘
  6. Jo:
    9 augustus 2019
    Dank je we,vind ik leuk om te horen. Geniet ik van. 😘